De ontwikkeling en implementatie van een gesprekkencyclus

Of een gesprek, welke dan ook, met een medewerker daadwerkelijk een succes is, kan in kaart worden gebracht met de formule E = K x A (Effect = kwaliteit * Acceptatie). In de praktijk blijkt dat het met de kwaliteit van het systeem (formulier, handleiding en andere fysieke hulpmiddelen) wel snor zit. Helaas constateren wij dat door onvoldoende communicatie, de acceptatie bij de gesprekspartners, onvoldoende is. Samengevat is het geen kunst om een systeem te ontwikkelen, maar is het wel een kunde dat alle betrokkenen succesvol en effectief met het nieuwe systeem voor functionerings-, POP- en beoordelingsgesprekken kunnen werken. Deze workshop wordt verzorgd door Jacco van den Berg, auteur van de boeken Beoordelen in Nederland en POP in Nederland.

Na afloop van deze workshop beschikt de organisatie over:

  • een gedragen formulier voor het beoordelings-, functionerings- en of POP-gesprek
  • een handleiding over het hoe, wat en waarom (voorwoorden van de directie) van de gesprekken en de spelregels
  • een makkelijk leesbare flyer voor medewerkers
  • plan van aanpak voor de introductie bij leidinggevenden en medewerkers (bijvoorbeeld een boekje met de 20 meest gestelde vragen over …)
  • ontvangst en afstemming verwachtingen
  • wat is de aanleiding, het nut en de noodzaak van ‘gesprekken voeren?’
  • wat zijn trends in beoordelend Nederland?
  • vraag en antwoord:
  • – hoe vaak en wanneer welk gesprek?
  • – een drie-, vier- of vijfpuntsschaal?
  • – hoe vaak, wanneer welk gesprek?
  • – tekent de medewerker Voor gezien of Voor akkoord?
  • – wie mag het formulier allemaal inzien?
  • acceptatie door communicatie, het communicatieplan
  • vastleggen van de in deze workshop gemaakte afspraken (Wie doet Wat en Wanneer?) en afronding
De datum of data voor de training en de hoogte van de investering zijn terug te lezen in de maatwerkofferte.
In de VDB Bibliotheek filmpjes, artikelen, blogs, boeken, sfeerimpressies over beoordelings-, functionerings- POPgesprekken.

Uw naam (verplicht)

Telefoonnummer (verplicht)

Uw email (verplicht)

Offerte voor (verplicht)