Recruitment via Social Media

Steeds meer Nederlanders zijn met hun profiel te vinden op sociale netwerken als Facebook en LinkedIn. Dit biedt veel mogelijkheden voor recruiters. Hoe pak je werving via LinkedIn aan?

LinkedIn kent als sociaal en professioneel netwerk op dit moment zo’n 60 miljoen gebruikers wereldwijd. In Nederland gaat het om meer dan 1 miljoen gebruikers. Het kan een interessant hulpmiddel zijn om kandidaten in kaart te brengen en te benaderen. Daarnaast kan er fors worden bespaard op kosten voor externe jobboards en werving en selectiebureaus. Een praktische workshop recruitment via LinkedIn verdient zich eigenlijk altijd terug!

Na de workshop:

  • heb jij als deelnemer handvatten om LinkedIn succesvol in te zetten als recruitment tool
  • realiseer jij besparingen op de jobboards, externe werving en selectie bureaus
  • ben jij in staat om potentiële kandidaten te lokaliseren via de verschillende zoek mogelijkheden van LinkedIn
  • ken jij de diverse opties om met potentiële kandidaten in contact te komen (inclusief de do’s en don’ts)
  • weet  je persoonlijke- en bedrijfsprofieken  op te stellen en te gebruiken voor werving van nieuwe kandidaten
  • beschikt jij over kennis van de verschillende online marketing technieken van LinkedIn voor jouw bedrijf 

Doelgroep
Voor HRM, Recruitment en Hiring Managers die effectiever en efficiënter nieuwe medewerkers willen werven.

Voorafgaand aan de workshop

Deelnemers e-mailen hun leerwensen aan de trainer.

Gedurende de workshop

Duur :1 dagdeel. De workshop start om 12.45 uur met een gezamenlijke lunch. De daadwerkelijke workshop begint om 13.30 uur en eindigt om 17.30 uur
Groepsgrootte : maximaal 14 deelnemers

 

Na de workshop

Tot zes maanden na de workshop kan iedere deelnemer vragen voorleggen aan de trainer, sparren over een casus en of op een andere wijze ondersteund worden bij het toepassen van het geleerde in de praktijk.

  • inventarisatie van de LinkedIn/ Social Media ervaringen en de leerwensen
  • interactief programma met alle deelnemers
  • informeren en inzicht verkrijgen hoe LinkedIn is opgebouwd, inclusief cijfers en trends
  • verschillende zoekmogelijkheden doornemen en oefenen met casussen van de deelnemers
  • do’s en don’ts van het benaderen van potentiële kandidaten
  • vacatures “promoten” binnen LinkedIn
  • het persoonlijke en het bedrijfsprofiel als wervingsinstrument
  • betaalde recruitment opties binnen LinkedIn
  • LinkedIn als analyse tool voor Recruitment en HRM
  • evaluatie
De training vindt plaats op:

  • 22 juni
  • 20 september
  • 11 oktober
  • 6 november
  • De investering voor deze workshop bedraagt euro 295,- exclusief BTW, inclusief verblijfskosten.

In de VDB Bibliotheek filmpjes, artikelen, blogs, boeken, sfeerimpressies over werving en selectie.

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Telefoonnummer (verplicht)

Uw bedrijf (verplicht)

Datum (verplicht)