Binnen Novanet worden ieder jaar functioneringsgesprekken gevoerd. Omdat de lat zowel intern als extern steeds hoger komt te liggen en er nog meer van onze mensen verwacht wordt, hebben wij de wijze van onze gespreksvoering en het opvolgen van gemaakte afspraken eens goed onder de loep genomen. In de toekomst zal er nog meer van ons en onze dienstverlening verwacht worden en zullen wij als organisatie het verschil moeten maken en de klantverwachting moeten (blijven) overtreffen. Dit heeft ons ertoe gezet om Jacco van den Berg te benaderen.
Samen met Jacco hebben we een nieuwe vorm bedacht om de prestaties, het gedrag en de professionele en persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers te sturen en monitoren. Hiermee hopen we een betere communicatie en samenwerking te creëren onder onze mensen met als hoger doel een servicegerichte organisatie in de markt neer te zetten.
Tijdens een aantal workshops zijn onze mensen geënthousiasmeerd om eigen leiderschap te vertonen en op een constructieve wijze hun eigen gesprek voor te gaan bereiden. De leidinggevenden zijn getraind op vaardigheden als luisteren, samenvatten en doorvragen en hebben tools gekregen om gesprekken efficiënt vast te leggen en gemaakte afspraken op te volgen.
De reden waarom wij als Novanet voor het bureau van Jacco van den Berg gekozen hebben is dat zijn hands-on mentaliteit ons erg aanspreekt, dit past binnen onze organisatie. Bovendien spreekt hij de taal van leidinggevenden maar kan hij moeiteloos omschakelen naar mensen van lagen daaronder. Hij spreekt beide talen, benoemt wat hij ziet en nodigt anderen uit om tot actie over te gaan.