Webinar: de gesprekken van de escalatieladder

Jan houdt zich niet altijd aan de veiligheidsvoorschriften van de klant. Als de temperatuur stijgt, doet hij zijn helm af en worden de schoenen met stalen neuzen ingewisseld voor sneakers. Hij is hier meermalen op aangesproken, maar het gaat blijkbaar het ene oor in en het andere oor uit. Voor de klant is de maat vol en geeft aan het contact op te zeggen als Jan zijn gedrag niet aanpast. Hoogste tijd voor een correctiegesprek en ook Jan een laatste waarschuwing te geven.

Zomaar een voorbeeld. Helaas hebben organisaties zo af en toe te maken met vrijbuiters. Medewerkers die dingen doen die ze niet mogen doen en niet doen wat ze moeten doen. De gevolgen? Slechte prestaties van de medewerker, een slechte sfeer op de afdeling en over de  financiële consequenties maar niet te spreken als een klant inderdaad eenzijdig het contract opzegt.

Tijd voor een GOED feedback- en correctie gesprek. Het doel van de gesprekken van de van de escalatieladder is dat de medewerker weer op norm gaat functioneren en of het ongewenste gedrag niet meer vertoond wordt. Het is belangrijk wat besproken wordt, goed vast te leggen. Want lukt het niet om te verbeteren dan is er een juridisch correct dossier om afscheid te nemen. 

Met dit, in samenwerking met SkillsTown ontwikkelde, webinar krijg je inzichten hoe je ongewenst gedrag van medewerkers, en disfunctioneren, voorkomt en hoe je daarbij de gesprekken van escalatieladder inzet.

Bij dit webinar je de hoofdstukken Het Feedbackgesprek-, Het Correctiegesprek en Het Slechtnieuwsgesprek uit Het GROTE gesprekkenboek.


Wat leer je tijdens dit webinar?

Na deze module en het ontvangen materiaal weet u hoe u ongewenst gedrag bij medewerkers en disfunctioneren kunt bespreken en voorkomen. 


Voor wie?

HR-professionals en leidinggevenden die te maken hebben met ongewenst gedrag en onvoldoende functioneren van medewerkers in hun organisatie of team.

Inhoud van het webinar: De gesprekken van de escalatieladder

  • Ideeën, tools en inzichten om van de drie gesprekken van de escalatieladder Goede gesprekken te maken. Dit zijn het:
    • feedbackgesprek
    • correctiegesprek
    • slechtnieuwsgesprek
  • Hoe geef ik Duidelijk, Open en Eerlijk feedback?
  • Wat zijn de ON-redenen van onvoldoende functioneren en ongewenst gedrag?
  • Wat is de gesprekstructuur van een correctiegesprek?
  • Hoe ga ik om met emoties als woede en verdriet in een slechtnieuwsgesprek?
  • Wat zijn de  valkuilen bij het brengen van slecht nieuws?
  • Hoe begin en eindig ik een slechtnieuwsgesprek?


Investering

De investering voor dit webinar is € 75,- exclusief btw.  Naast dit webinar module krijg je ook de hoofdstukken Het Feedbackgesprek-, Het Correctiegesprek en Het Slechtnieuwsgesprek uit Het GROTE gesprekkenboek en een certificaat.

Na aanmelding ontvang je een link om de e-learningmodule te volgen, samen met de factuur die binnen 14 dagen na ontvangst betaald dient te worden.

E-learning kopen