Jan houdt zich niet altijd aan de veiligheidsvoorschriften van de klant. Als de temperatuur stijgt, doet hij zijn helm af en worden de schoenen met stalen neuzen ingewisseld voor sneakers. Hij is hier meermalen op aangesproken, maar het gaat blijkbaar het ene oor in en het andere oor uit. Voor de klant is de maat vol en geeft aan het contact op te zeggen als Jan zijn gedrag niet aanpast. Hoogste tijd voor een correctiegesprek en ook Jan een laatste waarschuwing te geven.
Zomaar een voorbeeld. Organisaties hebben af en toe te maken met vrijbuiters, medewerkers die dingen doen die ze niet mogen doen en niet doen wat ze moeten doen. De gevolgen? Slechte prestaties van de medewerker, een slechte sfeer op de afdeling en over de financiële consequenties maar niet te spreken als een klant inderdaad het contract opzegt.
Tijd voor een goed feedback- en correctie gesprek. Het doel van de gesprekken van de escalatieladder is dat de medewerker weer op norm gaat functioneren en of het ongewenste gedrag niet meer vertoond. Het is belangrijk wat besproken wordt, goed vast te leggen. Een juridisch correct dossier is namelijk vereist om afscheid (het ontslaggesprek) te kunnen nemen.
Met dit, in samenwerking met SkillsTown ontwikkelde, webinar krijg je inzichten hoe je ongewenst gedrag van medewerkers en disfunctioneren voorkomt en hoe je daarbij de gesprekken van escalatieladder kunt inzetten.
Bij dit webinar ontvang je de hoofdstukken Het feedbackgesprek-, Het correctiegesprek en Het slechtnieuwsgesprek uit Het GROTE gesprekkenboek.
Wat leer je tijdens dit webinar?
Na deze module en het ontvangen materiaal weet u hoe u ongewenst gedrag bij medewerkers en disfunctioneren kunt bespreken en voorkomen.
Voor wie?
HR-professionals en leidinggevenden die te maken hebben met ongewenst gedrag en onvoldoende functioneren van medewerkers.
Inhoud van het webinar De gesprekken van de escalatieladder
- ideeën, tools en inzichten om effectief de volgende drie gesprekken van de escalatieladder te voeren:
- feedbackgesprek
- correctiegesprek
- slechtnieuwsgesprek
- hoe geef ik Duidelijk, Open en Eerlijk feedback?
- wat zijn de ON-redenen van onvoldoende functioneren en ongewenst gedrag?
- wat is de gesprekstructuur van een correctiegesprek?
- hoe ga ik om met emoties als woede en verdriet in een slechtnieuwsgesprek?
- wat zijn de valkuilen bij het brengen van slecht nieuws?
- hoe begin en eindig ik een slechtnieuwsgesprek?
Investering
De investering voor dit webinar is € 75,- exclusief btw. Naast dit webinar module ontvang je ook:
- hoofdstukken Het feedbackgesprek-, Het correctiegesprek en Het slechtnieuwsgesprek uit Het GROTE gesprekkenboek
- een certificaat
Na aanmelding ontvang je een link om de e-learningmodule te volgen, samen met de factuur die binnen 14 dagen na ontvangst betaald dient te worden.
E-learning kopen