Beoordelings-, functionerings- en POP-gesprekken

Beoordelen doe je dagelijks

Soms moet je snoeien om te kunnen groeien en

Helderheid vooraf voorkomt gekissebis achteraf

Als jij je als leidinggevenden houdt aan deze drie uitgangspunten houden, kun je makkelijker de prestaties en het gedrag van medewerkers bespreken die er met de pet naar gooien. Voorkom dat functionerings- en beoordelingsgesprekken rituele dansen worden als: ‘we drinken een glas, doen een plas en alles bleef zoals het was’.

Hoe bespreek je op een Duidelijke, Open en Eerlijke en motiverende wijze in functionerings- en beoordelingsgesprekken de prestaties en motivatie van je medewerkers? Hoe kun je medewerkers aan de organisatie binden door hen ruimte professionele- en persoonlijke ontwikkeling. Het POP biedt uitkomst

Na de training:

  • weet je hoe functionerings-, POP- en beoordelingsgesprek het beste voorbereid kunnen worden
  • ben jij in staat medewerkers het hele jaar door Duidelijk, Open en Eerlijk feedback geven
  • kun jij door te Luisteren, Samen te vatten en Door te vragen (LSD-principe) bij medewerkers de  ON-redenen (onervaren, onverschillig, onwetend, et cetera) van onvoldoende presteren achterhalen
  • weet je de gesprekken op een gestructureerd wijze te voeren
  • kun jij  bij medewerkers hun kernkwaliteiten verder ontwikkelen (Ofman)
  • kun jij met de STARR-methodiek medewerkers leermomenten aanreiken
  • ben jij je bewust van de fouten die voor, tijdens en na de gesprekken gemaakt kunnen worden
  • kun je SMART-doelstellingen formuleren

 

  • kennismaking en inventarisatie van de leerwensen
  • wat is het nut en de noodzaak van functionerings-, POP- en beoordelingsgesprekken?
  • hoe geef ik mijn medewerkers het hele jaar door (‘beoordelen doe je dagelijks’) Duidelijk, Open en Eerlijk feedback?
  • hoe krijg ik medewerker op hun praatstoel? (LSD-principe: Luisteren, Samenvatten en Doorvragen)
  • hoe stel ik een beoordeling op? (opdracht beoordelingsfouten)
  • hoe voer ik op een gestructureerde wijze een functionerings-, POP en beoordelingsgesprek?
  • hoe ontdek ik kernkwaliteiten bij mijn medewerkers en reik ik hen uitdagingen aan?
  • oefenen, oefenen en nog eens oefenen (praktijkcases van de deelnemers)
  • evaluatie
De datum of data voor de training en de hoogte van de investering zijn terug te lezen in de maatwerkofferte.
In de VDB Bibliotheek filmpjes, artikelen, blogs, boeken, sfeerimpressies over beoordelings-, functionerings- en POP-gesprekken.

    Uw naam (verplicht)

    Telefoonnummer (verplicht)

    Uw email (verplicht)

    Offerte voor (verplicht)